Avui s’obre a la ciutadania BCNMarket, la botiga online per al conjunt d’establiments de Barcelona. Aquesta plataforma, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i Barnacom, compta amb l’objectiu d’avançar en la digitalització dels establiments de la ciutat i de poder competir amb les grans plataformes de comerç online. Actualment, hi ha més de 2.500 establiments adherits.
“Bcnmarket és tot allò que el comerç de proximitat havia reclamat en més d’una ocasió. Una oportunitat digital en forma de gran aparador comercial de la ciutat, on cadascun dels comerços disposem del nostre propi espai per relacionar-nos amb els nostres clients com nosaltres vulguem”, ha dit Salva Vendrell, president de Barcelona Comerç i Barnacom.
BCNMarket, desenvolupat tècnicament per Tiendeo i Manzaning, permet als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis. A més, esdevé una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat.
“Aquesta crisi ens ha fet perdre la por, de cop. Si el comerç de proximitat vol seguir –hi sent, hem de fusionar el millor del que tenim a l’abast: mantenir i potenciar la proposta de valor que mai cap negoci online podrà oferir (el tracte humà i la proximitat dels nostres comerços) deixant-nos ajudar per les noves tecnologies. Això ens farà únics i més forts i competitius”, assegura Salva Vendrell.
Així, BCN Market ofereix a comerciants i usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:
Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota de 8 euros. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda online, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.
BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i online als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen virtualment.